יום רביעי, 13 בפברואר 2019

פריימריז 2019 - ניצחון הליכודניקים החופשיים



"כשהמשחק נגמר, המלך והחייל מוחזרים אל אותה קופסה".
- פתגם איטלקי  

אתחיל דווקא מהסוף; 10 מתוך 12 מתמודדים שהצבעתי להם בפריימריז של הליכוד נכנסו למקומות ריאליים או גבוהים לכנסת הבאה. מהגבוה לנמוך לפי הסדר ברשימה מדובר ביולי אדלשטיין, גדעון סער, יריב לוין, ניר ברקת, גילה גמליאל, אבי דיכטר, זאב אלקין, אופיר אקוניס, ציפי חוטובלי ואמיר אוחנה. שרן השכל ויהודה גליק נדחקו לצערי למקומות נמוכים בעשיריות השלישית והרביעית. גליק והשכל שילמו את המחיר אחרי שלא הלכו עם הזרם והיו עצמאיים מידי בפעילותם בכנסת. 

מצביע ומשפיע 
אני חבר תנועת הליכוד מאז 2011. שלוש שנים אחרי הצבא רציתי להיות מעורב יותר פוליטית ואחרי התלבטות קצרה התפקדתי למפלגה שמייצגת את רוב דעותיי. עד מערכת הבחירות של 2015 הייתי די פעיל באירועי המפלגה ובקמפיינים השונים; כמעט ולא פספסתי אירועים של ח"כים והרמות כוסית לרגל החגים, נכחתי כמעט בקביעות במפגשים של צעירי הליכוד ויוצא איתם לסיורים ברחבי הארץ - מתל חי בצפון ועד מבואות הדרום. עם הזמן, ראיתי שפעילויות אלה לא מקדמות אותי לשום מקום פרקטי בחיי, ובחרתי לצמצם בהן נוכחות עד למינימום ההכרחי. התלבטתי גם אם בכלל שווה לי להיות חבר המפלגה, שאכזבה אותי לא מעט. אך את מעט ההשפעה בכל זאת כדאי לשמר, ליום פקודה שיבוא. 

במהלך השנים הציעו לי להצטרף לקבוצות שונות ולפקוד אנשים למפלגה, כלומר לדאוג לרשום אותם כחברים המשלמים דמי חבר שנתיים. כך נקבע כוחו של החבר הבודד במערכת הדמוקרטית של המפלגה. מה זה אומר בפועל? אם למשל אפקוד כמה עשרות אנשים אז סביר להניח שח"כים מסוימים וחברי מרכז בולטים יגיעו לכל אירוע שלי - חתונה, בר מצווה, יום הולדת, חוג בית או מה שזה לא יהיה, כי פתאום אני אדם חשוב פוליטית ושווה לתחזק איתי קשר אישי. 

אדם שפוקד מאות מתחיל לעניין את ראשי הקבוצות הגדולים (כלומר אלה המחזיקים תחת חסותם אלפי מתפקדים) ואף את ראש הממשלה שנכון לעכשיו הוא גם יו"ר הליכוד. זה המסר שהועבר לי: רוצה לצמוח בפוליטיקה - תביא אנשים שיהיו "חיילים שלך". מה בעצם המשמעות והחשיבות של כל זה? כאן אנחנו נכנסים לעולם הפריימריז, הבחירות המקדימות לקראת הדבר האמיתי. כל ראש קבוצה מנחה את החברים למי להצביע, דהיינו מחלק להם רשימות עם 12 סימונים (מספר המועמדים שניתן לסמן בטופס ההצבעה) וכך הם מצביעים כאיש אחד. 

במקרה שיש קבוצה גדולה במיוחד יוצרים תת-קבוצות לשם היעילות, וכך הפוקדים הגדולים יכולים לסגור "דילים" - אחד המונחים הבסיסיים והמוכרים בעולם הפריימריז. מתמודד שנמצא ברשימת מומלצים משמעותית יכול לשמוח כל הדרך אל הכנסת, מקומו מובטח כמעט בוודאות או שלכל הפחות הוא מגיע למיקום ראלי. בדיוק ההפך קורה למתמודדים שרוצים "לחסל" אותם - הפוקדים הגדולים לא מכלילים אותם ברשימות וכך נמק הפוטנציאל לקבל אלפי קולות.  

בחרתי להיות "מצביע חופשי", לא לחבור לשום קבוצה ולא לקבל הנחיות מאף אחד. אמנם הכוח שלי סמלי ומוגבל לד' אמותיי, אך מה שמשמח אותי שיש עוד רבים כמוני, להערכתי כמעט מחצית מחברי הליכוד. אני ושכמותי זה התקווה של המתמודדים החוששים שלא יכללו בדיל מסוים, או כפי שזה היה עם גדעון סער הפעם, יעברו ניסיון "חיסול" פוליטי.   

עם הח"כים יהודה גליק וענת ברקו
מה שמנחה אותי בסימון הרשימה זה הערכיות של המתמודדים, העשייה שלהם והנאמנות לדרך. אני מעדיף לתמוך באלה שדווקא לא נכנסים אוטומטית ברשימות המומלצים, כמו צמד הכ"צים (ישראל וחיים). אני לא קונה גם את המניפולציות של מירי רגב כדי להתחבב על הבוחרים. היא ושכמותה לעולם לא יקבלו את קולי בגלל הוולגריות והתמיכה המזויפת והדביקה בנתניהו רק בשביל לקבל תפקיד בכיר בממשלתו. 

לכן נאוה בוקר לא הצליחה להגיע למקום ראלי - חוץ מהענקת פרס שנוי במחלוקת לאייל גולן בכנסת ודואט איתו, לא זוכרים לה עשייה משמעותית. בקמפיין שלה היא התגאתה בנאמנות עיוורת למנהיג, והדבר היחיד שהבוחרים ראו בעלונים שלה זה את תמונתה החייכנית והמספר בטופס - שום דבר משכנע מעבר לכך. הליכודניקים מאסו גם באורן חזן. מתקווה לדור חדש במפלגה הפך חזן למושא ללעג ולקלס. הוא עבר כמה וכמה קווים אדומים בכנסת, וגם אם עשה משהו משמעותי לתועלת הציבור, הפרובוקציה התורנית טשטשה את זה. הליכודניקים אמרו לו בצורה ברורה ובפשטות: "אנחנו מצפים מנבחרינו לייצוג הולם ומכובד". הוא קיבל הזדמנות יקרה מפז ולצערי בזבז אותה.  

דוד ביטן הוא עוד נפגע גדול של הבחירות המקדימות. האיש שהיה מהמגינים הגדולים של נתניהו ונשכב עבורו פעם אחר פעם על הגדר, לא זכה להוקרה מהמצביעים, והוא מאוד ציפה לה, במיוחד מה"גרעין הקשה" של מעריצי רה"מ. המקום ה-25 שקול עבורו להפסד וכמעט דחיקה בפועל מחוץ לרשימה. כמה פרשנים פוליטיים הניחו שדווקא החקירות המתמשכות פגעו בו, גם אם פרש מהתפקיד הנחשק של יו"ר הקואליציה. מיקי זוהר נהנה גם הוא בין הנאמנים ל"קינג ביבי" וציפה לשדרוג במיקום. הוא צנח למקום ה-29 והלין באחד הראיונות כי "הייתי נאמן לנתניהו לאורך כל הדרך, אבל מסתבר שזה לא משתלם". 

העתירה שלו יחד עם ביטן לבית הדין של הליכוד נגד השיריונים של נתניהו היא כנראה שינוי כיוון ביחס של השניים כלפי יו"ר המפלגה, שנאלץ להתקפל חלקית ולבטל את השיריון במקום ה-21, מה שהקפיץ את השניים במקום אחד למעלה, בקושי חצי נחמה. 

יהיה מה שיהיה, צפו להמשך רעשי הרקע והעתירות בשבועות הקרובים, במיוחד אחרי שהתגלו אי-סדרים בספירת הקולות. ביישוב מסוים לדוגמה מירי רגב "קיבלה" 150% מהקולות, מה שהזכיר לי את הבחירות ברוסיה. אבל זה לא הסוף, אלא עוד שלב במרוץ מרתון. כפי שאמר לי ליכודניק ותיק באחת הנסיעות לפני הבחירות הקודמות: "הח"כים חיים מפריימריז לפריימריז. כשנגמר אחד הם כבר נערכים לקראת הבא". 




תגובה 1:

  1. שלום חבר נפגעתי ושבור לב כשקרה בעיה גדולה מאוד ביני לבין בעלי לפני שבעה חודשים בנישואיי. כל כך נורא שהוא לקח את התיק לבית המשפט לגירושין. הוא אמר שהוא לעולם לא רוצה להישאר איתי שוב ושהוא כבר לא אוהב אותי. אז הוא ארז מהבית וגרם לי ולילדי לעבור כאבים עזים. ניסיתי בכל האמצעים האפשריים להחזיר אותו, אחרי הרבה תחנונים, אך ללא הועיל. והוא אישר שקיבל החלטה ולא רצה לראות אותי שוב. אז ערב אחד, בדרכי חזרה מהעבודה, פגשתי את חברתי הוותיקה שחיפשה את בעלי. אז הסברתי לו הכל, אז הוא אמר לי שהדרך היחידה שבה אוכל להחזיר את בעלי היא לבקר לזרק כישוף, כי הוא באמת עשה את זה גם. אז מעולם לא האמנתי בקסם, אבל לא הייתה לי ברירה אלא למלא אחר עצתו. לאחר מכן הוא נתן לי את כתובת האימייל של זורק הכישוף שהוא ביקר. DR APATA. למחרת בבוקר שלחתי מייל לכתובת שהוא נתן לי, ומטיל הכישוף הבטיח לי שאחזיר את בעלי ליומיים הקרובים. איזו אמירה מדהימה!! אף פעם לא האמנתי, אז הוא דיבר איתי ואמר לי כל מה שאני צריך לעשות. ואז אני עושה אותם בלי עלייה, אז ביומיים הבאים, באופן מפתיע, בעלי שלא התקשר אליי ב-7 החודשים האחרונים התקשר אליי להודיע ​​לי שהוא חוזר. כל כך מדהים !! אז הוא חזר באותו יום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדיי. ואז מאותו יום הקשר בינינו היה חזק יותר מבעבר, בעזרתו של זורק קסמים נהדר. אז, אני אמליץ לך אם יש לך בעיות, צור קשר עם ד"ר אלאבה במייל: drapata4@gmail.com או צור איתו קשר בוואטסאפ וב-Viber עם המספר הזה: +1(425) 477-2744.......

    השבמחק

רולטה רוסית והאופוזיציונר שמת פעמיים

ה"בחירות" שהתקיימו לאחרונה ברוסיה היו הצגה עלובה כל כך שגם הדרמטורג בתיאטרון הקטן ביותר במוסקבה לא היה טורח להעלותן כמחזה. הצאר הר...